Fehérjeszegény diéta

Veleszületett anyagcserebetegségek (fenilketonúria (PKU), tirozinémia, homocisztinúria, stb) esetén fehérjeszegény diéta betartása szükséges, amiről sok érdekes megtudhaszt, ha tovább olvasol...

Mit jelent a fehérjeszegény diéta?

Hagyományos táplálkozás esetén, életkortól és egészségi állapottól függően, általában 1 g/ideális testtömegkilogramm fehérjebevitel ajánlott. Ez az érték, fehérjeszegény diéta esetén, 0,35-0,8 g/ideális testtömegkilogramm, de a személyre szabott napi mennyiséget mindig orvosnak vagy dietetikusnak kell meghatároznia.

Hogy számolhatom ki a bevitt napi fehérjemennyiséget?

A napi fehérjemennyiség a bevitt állati és a növényi eredetű fehérjékből adódik össze. Az elfogyasztott ételek fehérjetartalmának összeadásával kapható meg a napi bevitt fehérjemennyiség. Az élelmiszerek fehérjetartalma termék csomagolásán, valamint a különböző tápanyagtáblázatokban olvashatók.

Az alábbiakban összefoglaltuk, hogy melyek a fehérjében gazdag, illetve a fehérjében szegény élelmiszerek.

Fehérjegazdag élelmiszerek

  • Húsok, belsőségek, halak, húskészítmények (valamint minden olyan élelmiszer, ami ezekből készül)
  • Tej és tejtermékek (valamint minden olyan élelmiszer, ami ezekből készül)
  • Gabonatermékek (az összes gabonaféle, az ezekből készült lisztek, kenyerek és péksütemények, valamint minden olyan élelmiszer, ami ezekből készül)
  • Tojás (minden olyan élelmiszer és étel melyben a tojás szerepel)
  • Olajos magvak (mák, diófélék, mogyorófélék, tökmag, szotyola, szezámmag, lenmag, valamint minden olyan élelmiszer, ami ezekből készül)
  • Szárazhüvelyesek (szárazbab, lencse, sárga-, valamint a zöldborsó, valamint minden olyan élelmiszer, ami ezekből készül)
  • Csokoládé, kakaópor, marcipán, valamint minden olyan élelmiszer, ami ezekből készül
  • Néhány mesterséges édesítőszer (Aszpartam, Nutrasweet)

Fehérjeszegény élelmiszerek

  • Az összes gyümölcs, és az ezekből készült befőttek, kompótok, gyümölcszselék, gyümölcskocsonyák
  • Az összes zöldség és azok az ételek, melyeket csak zöldségek felhasználásával készítenek el
  • Zsiradékok (vaj, margarin, olaj, olívaolaj, hidegen sajtolt olajok, zsír)
  • Az összes lekvár, dzsem
  • Cukorkák, méz
  • Vizes jégkrémek, fagylaltok
  • Üdítőitalok, ásványvíz, szörp
  • Fehérjeszegény diétás élelmiszerek
  • Speciális összetételű tápszerek

 

Websüti nyilatkozat:
Honlapunk tartalmi fejlesztésének érdekében csak olyan analitikai sütiket használunk, amelyek személyes adatokat nem kezelnek, az IP címet anonim módon tárolják. További információ az Adatvédelmi és Websüti nyilatkozatokban olvasható. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás